Manifesto
IT
Pellicola è la contemplazione dello sguardo prima di premere il pulsante di scatto. È l’attesa che ci separa dalle fotografie nel loro viaggio fisico che è il processo di sviluppo.
In questa sospensione ci prendiamo tutto il tempo, per interrogare il visivo in un momento in cui si fa protagonista della nostra esperienza di ogni giorno. Per rallentare, e fermare con noi le immagini, instaurare un dialogo con esse.
Pellicola è una rivista che attraversa la fotografia con uno sguardo italiano e internazionale, esplorandone i diversi generi mediante la pubblicazione di contenuti esclusivi.
E approfondendo il lavoro di fotografi da tutto il mondo, affermati ed emergenti, si fa portavoce delle loro storie, indaga le sempre nuove direzioni della pratica fotografica contemporanea.
EN
Pellicola is the contemplation of the gaze before pressing the shutter button.
It is the wait that separates us from the photographs in their physical journey that is the process of developing.
In this suspension we take our time, to question the visual field in a time in which it becomes the protagonist of our everyday experience. To slow down, and stop the images with us, to establish a dialogue with them.
Pellicola is a magazine that delves into photography through an italian and international look, exploring its different genres via the publication of exclusive content.
And by delving into the work of photographers from all over the world, both established and emerging, it is the spokesperson for their stories, investigating the ever new directions of the contemporary photographic practice.
The Team
Founder/Editor-in-chief Simone Corrò
Editor-in-chief/Graphic Designer Greta Fassina
Editor/Writer Claudia Bigongiari
Editor Assistant Margherita Stocco
Writer Gaia Amorello
Writer Anna Bulgarelli
Writer Michela Coslovich
Writer Daniel Seth Kraus
Writer Nikola Lorenzin
Writer Elena Vaninetti
Former Writer Costanza Francesconi
Former Writer Tiziana Gualano
Former Writer Anna Trifirò